Jak zdrowo grillować?

Sezon grillowy w wielu domach został już dawno rozpoczęty. Potrawy z grilla są rozkoszą dla naszego podniebienia. Kiełbaski, kaszanki, mięsa drobiowe czy wieprzowe, a także ryby i warzywa – na grilla nadaje się wszystko. Jednak nie zawsze to, co jest dla nas smaczne, równie dobre jest dla naszej wątroby.

Dlatego warto wiedzieć, jak zdrowo grillować!

Zasady zdrowego grillowania 

Nigdy na ruszt nie wkładamy zamrożonego mięsa. Tak grillowane mięso będzie piekło się nierównomiernie. Z zewnątrz będzie opieczone, podczas gdy w środku surowe.

Zanim jednak położymy mięso na grilla, wcześniej warto je zamarynować. Wówczas stanie się bardziej kruche i soczyste. Ponadto wyraźnie skróci to okres pieczenia, co tym samym zmniejszy ilość szkodliwych substancji, które przenikną do potrawy.

Mięsa nie wyciągamy za wcześnie. Najlepiej wyjąć je z lodówki tuż przed grillowaniem. Surowe mięso, które zostało za szybko wyjęte z chłodziarki, na słońcu psuje się w błyskawicznym tempie. Nawet krótki czas potrzebny na rozpalenie grilla będzie dla bakterii wystarczający.

Do rozpalenia grilla nigdy nie stosujemy chemicznych podpałek ani kolorowych gazet. Do jego rozpalenia najlepsza będzie sucha trawa, szary papier albo gałązki.

Pamiętajmy, że na grillu można przygotować nie tylko mięso, ale również warzywa, które równie dobrze smakują. Są wspaniałym uzupełnieniem ciężkich dla naszego żołądka i wątroby mięsnych dań.

Mięso zawsze układamy na aluminiowych tackach. Wtedy tłuszcz nie kapie na żar. Zwęglone, szkodliwe cząsteczki mogą unosić się wtedy w powietrzu i osiadać na mięsie.

I na koniec – zawsze grillujemy powoli. Nie kładziemy mięsa od razu na świeżo rozpalony ruszt. Pozwólmy, aby osiągnął należytą temperaturę (stosowną do rodzaju grillowanej potrawy), a dopiero wtedy układajmy jedzenie na ruszcie. W ten sposób ograniczymy sobie szkodliwą ilość rakotwórczych substancji.

grill

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.