Schudnij o dwa rozmiary dzięki owsiance z nasionami chia!

Owsianka jest jednym z najbardziej kompletnych posiłków stosowanych w wielu dietach, więc warto zaczynać od niej dzień.

Owsianka daje przede wszystkim wielkie korzyści dla jelit ze względu na wysoką zawartość błonnika. Posiada również potas, który pomaga obniżyć ciśnienie krwi i poziom złego cholesterolu w organizmie. Na długo daje uczucie sytości, jest więc doskonałym śniadaniem.

Nasiona Chia zaś w kontakcie z wodą wchłaniają ją i pęcznieją. Stają się substancją przypominającą żelatynę i zapewniają długotrwałe uczucie sytości. Są bogate w kwasy omega-3, idealnie regenerują tkanki i wspierają ich wzrost, są więc świetne dla kobiet w ciąży i karmiących piersią.

Spożywanie tych dwóch połączonych pokarmów daje wielkie korzyści dla organizmu: 

– zapobiega chorobom serca,

– obniża poziom złego cholesterolu,

– zmniejsza objawy zapalenia stawów i regeneruje tkanki,

– podwyższa pozioma białka, minerałów i błonnika,

– kontrolę poziomu cukrów i trójglicerydów we krwi,

– uzupełnia niedobór cennych kwasów omega-3 i omega-6.

Jak przygotować owsiankę z chia?

Przygotuj:

– 50 ml wody

– filiżankę płatków owsianych

– 2 łyżki wanilii

– cynamon

– sól

– 4 łyżki chia

Dodaj do wody cynamon i wanilię i zagotuj. Kiedy zacznie wrzeć, wsyp płatki owsiane i zmniejsz ogień. Na małym gotuj przez 5 minut, mieszając i mając odkryty garnek. Następnie zestaw z ognia i odstaw na 5 minut. Dodaj miód i trochę soli, wymieszaj. Jedz gorące, posypane nasionami chia.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.