Jak zapobiegać bezsenności?

bezsennosc

Jak zapobiegać bezsenności?

Obawiasz się, że grozi Ci bezsenność? A może już borykasz się z problemami z zasypianiem? To niezbyt przyjemna sytuacja – bezsenność jest męczarnią i w nocy, kiedy człowiek przewraca się z boku na bok i nie może zasnąć, i w dzień, kiedy po nieprzespanej nocy czy nocach czuje się zmęczony, otumaniony, apatyczny i boi się kolejnej nocy.

Jak zapobiegać bezsenności i co robić, kiedy już nas dopadnie? O tym wszystkim dzisiaj. Zapraszamy do lektury!

Aby skutecznie ochronić się przed bezsennością, ewentualnie wygrać z nią, kiedy dopiero zaczyna się pojawiać, należy przestrzegać kilku zasad. Najważniejsze z nich poniżej:

1. Zwalczaj choroby, które atakują Twój organizm.

Wiele z nich powoduje bezsenność, niepokój, a wszystko to utrudnia nie tylko normalne funkcjonowanie w ciągu dnia, ale też sprawia, że sen staje się zaburzony.

2. Unormuj swój tryb życia.

Praca i odpoczynek zawsze muszą iść w parze. Nie dopuszczaj do sytuacji, kiedy pracujesz zbyt wiele, męczysz się psychicznie i fizycznie i nie masz czasu na to, aby odpocząć.

3. Ruszaj się więcej!

Unikanie wysiłku fizycznego oraz ruchu i spacerów to najgorsze, co możesz zrobić dla swojego organizmu. Wysiłek fizyczny dostosuj do swojego stanu zdrowia i płci. Zrezygnuj ze sportu i intensywnych spacerów w późnych godzinach wieczornych, gdyż może to zakłócić Twój biologiczny rytm.

4. Nie nadużywaj leków.

Szkodzi zwłaszcza stosowanie na przemian środków pobudzających i uspokajających – w pewnym momencie organizm nie wie, jak się zachować. Zamiast tego sięgaj po herbaty ziołowe, np. z melisy lekarskiej, ale ich też pod żadnym pozorem nie nadużywaj!

5. Uspokój się.

Najgorszym wrogiem snu jest stres. Staraj się ukoić swoją psychikę, wprowadzaj w życiu zmiany na lepsze i nie bój się ich – czasami są konieczne, aby osiągnąć wewnętrzną równowagę. Stosuj też techniki relaksacyjne, zapisz się na jogę itp. Przed snem nie oglądaj stresujących dla Ciebie filmów czy nie czytaj tego typu książek – ułatwi Ci to wyciszenie się i uspokojenie, które są niezbędnymi składnikami wypoczynku nocnego.

6. Zadbaj o miejsce do spania.

Ustaw łóżko w linii północ-południe, tak, aby twarz patrzyła na północ – taki sen jest najzdrowszy. Wietrz przed snem w pokoju, w którym śpisz, dbaj o odpowiednią wilgotność powietrza.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.