Jak regulować przerzutki?

Jak regulować przerzutki

Jak regulować przerzutki?

Regulacja przerzutek jest jedną z rzeczy, o które musimy regularnie dbać, aby czuć się na swoim rowerze bezpiecznie. Jak przeprowadzać ją prawidłowo – opisujemy poniżej.

Zapraszamy do lektury.

Regulacja przerzutki tylnej

Problemy z tylną przerzutką objawiają się m.in. spadaniem łańcucha z kasety, hałasem przy zmianie przełożeń z tyłu, co bywa nieco irytujące. Co więc zrobić, aby poprawić jej działanie? Konieczne będzie użycie śrubokrętu krzyżakowego oraz klucza Allena. Należy przede wszystkim ocenić stan linki, przesmarować ją, sprawdzić, czy nic złego nie dzieje się z pancerzami – czy nie wymagają wymiany itp. Po wstępnej ocenie stanu linki oraz pancerzy luzujemy śrubę zaciskową linki, tak, aby kółka napinacza przerzutki znalazły się w linii zewnętrznej krawędzi małej zębatki – jest to ich prawidłowe położenie.

Jeżeli kółka znajdują się na lewo od niego, musimy kręcić śrubką H, umieszczoną w korpusie przerzutki, w lewą stronę, jeżeli zaś znajdują sie na prawo – kręcimy w prawo. Warto zwrócić też uwagę na śrubkę L – pchamy ją do oporu w stronę koła, równocześnie przekładając łańcuch na największa zębatkę kasety.

Jeżeli kółko znajduje się na prawo od środka zębatki, kręcimy śrubką L w lewo, jeżeli na lewo – kręcimy w prawo.
Po uregulowaniu śrubek należy zakręcić korbami i poczekać, aż łańcuch wróci na najmniejszą zębatkę, czyli swoje właściwe położenie. Potem trzeba dokręcić śrubę zaciskową, pokręcić korbami na najwyższym położeniu i słuchać pracy łańcucha. Jeżeli będzie hałasował, kręcimy regulatorem linki w lewo, jeżeli przesuwa się w górę – kręcimy w prawo.

Jak regulować przerzutki? – porady video

Regulacja przerzutek i hamulców została przedstawiona na poniższym filmie – zapraszamy do obejrzenia.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.