Jaka dieta poprawia pamięć i koncentrację?

dieta

Jaka dieta poprawia pamięć i koncentrację?

Tylko mózg dobrze odżywiony dobrze pracuje. Dlatego dobrze jeść to, co wpływa na niego najlepiej.

Gdy jesteśmy głodni, o wiele wolniej myślimy, ciągle o czymś zapominamy. Jeśli dostarczasz mózgowi za mało kalorii, przestawia się na „awaryjny tryb zasilania”, by oszczędzać potrzebną mu energię. Podobna sytuacja dzieje się w momencie, kiedy brakuje mu ważnych składników odżywczych. Dlatego, jeśli masz na względzie dobrą kondycję swojego umysłu, to dostarczaj mu to, co jest dla niego niezbędne.

Węglowodany

Stanowią najlepsze źródło energii dla organizmu. To z nich uwalniana jest glukoza, która jest najważniejszym paliwem dla mózgu. Jest potrzebna do przewodzenia impulsów pomiędzy komórkami nerwowymi.

To węglowodany złożone powinny stanowić fundament Twojej diety. Zwłaszcza wtedy, gdy czeka Cię wzmożony wysiłek umysłowy. Jadaj je w każdym z głównych posiłków w postaci płatków zbożowych, pieczywa pełnoziarnistego z dodatkiem ziaren czy siemienia lnianego. Dobrym wyborem będą wszelkiego rodzaju kasze, brązowy ryż czy makarony razowe.

Na lepszą pamięć

Chcesz mieć lepszą pamięć? Gimnastykuj swój umysł zapamiętując numery PIN czy numery kont bankowych. To zadanie nie będzie takie trudne, jak może się wydawać, jeśli zadbasz o odpowiednią ilość lecytyny, która jest jednym z najważniejszych fosfolipidów znajdujących się w każdej komórce organizmu. Jej zadaniem jest wspieranie pracy układu nerwowego i zachowanie sprawnej pamięci.

Najlepszym źródłem lecytyny jest żółtko jajka kurzego. Dlatego jeśli nie masz kłopotów ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu, zjadaj nawet cztery jajka tygodniowo. W innym przypadku dozwolone są jedynie dwie sztuki. Można przyjmować także lecytynę w kapsułkach, do kupienia w aptece.

Na walkę ze stresem

Zdaniem naukowców, dieta bogata w kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6 w istotnym stopniu zapobiegają demencji starczej, a także obniżają ryzyko zachorowania na choroby Alzheimera. Mają dobroczynny wpływ na funkcjonowanie mózgu, łagodzą napięcia nerwowe obniżając skutki stresu, a także zwalczają objawy depresji.

dieta czekoladaTa grupa tłuszczy bez wątpienia powinna znaleźć się w codziennym jadłospisie nas wszystkich. Organizm ludzki nie jest w stanie sam ich wyprodukować, dlatego ważne jest, aby zostały przyjmowane wraz z pożywieniem.

Najbardziej wartościowe pod względem zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych są tłuste ryby, takie jak łosoś, śledź, makrela czy dorsz. Powinny być elementem posiłku przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Jeśli z jakiś przyczyn nie tolerujesz ryb, zadbaj o suplementację kwasów. Najlepszym źródłem kwasów Omega jest olej lniany, z zarodków pszenicy, rzepakowy oraz oliwa z oliwek. Dodawaj je więc do sałatek, surówek czy past.

Krótko, ale intensywnie

Najczęściej będąc przed ważnym egzaminem, nasz umysł jest narażony na intensywną pracę. Aby mu pomóc zadbaj o właściwy zastrzyk energii w postaci glukozy, która jest pokarmem dla szarych komórek. Zjedz 2-3 kostki gorzkiej czekolady, najlepiej tej z zawartością kakao powyżej 70 procent. Dodatkowo, jest świetnym źródłem magnezu, który poprawia pamięć i koncentrację, a ponadto działa przeciwstresowo.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.