Jak uniknąć efektu jojo?

Jak uniknąć efektu jojo

Jak uniknąć efektu jojo?

Efekt „jojo” czyli inaczej przybieranie na wadze po uprzednim schudnięciu. Jest to zmora wielu osób próbujących pozbyć się zbędnych kilogramów. „Efekt jo-jo pojawi się  wtedy, gdy chcemy szybko schudnąć.

Stosując drakońską dietę (głodówkę, dietę owocowo-warzywną), zauważymy ubytek 2-3 kilo już po kilku dniach. Trzeba jednak pamiętać, że to, co wskazuje waga, to nie jest realny ubytek tkanki tłuszczowej, tylko wody. Aby pozbyć się tłuszczu trzeba więcej niż 2 czy 3 dni.

Na wystąpienie efektu jojo najbardziej narażone są osoby odchudzające się w sposób nieumiejętny. Z tego względu niezwykle istotna jest fachowa pomoc zarówno podczas stosowania diety jak i w czasie wychodzenia z niej.
Aby uniknąć efektu jojo należy przede wszystkim wystrzegać się diet krótkich. Nie dajmy się skusić obietnicami schudnięcia kilku kilogramów w tydzień! Jedyne co możemy w ten sposób osiągnąć to skrajne odwodnienie i wycieńczenie organizmu a waga i tak bardzo szybko wróci do stanu wyjściowego.
Aby nie przytyć po diecie trzeba zmienić nawyki żywieniowe.

Im wolniej będziesz chudła, tym lepiej

Jeśli nie masz dużej nadwagi i chcesz na przykład schudnąć 5 kilogramów, możesz to zrobić sama i to naprawdę bez specjalnych wyrzeczeń. Jeden warunek – musisz przeznaczyć na to przynajmniej dwa miesiące. Zamiast przestrzegać wymyślnych diet, zrezygnuj z kalorycznych przekąsek (fast foodów), napojów gazowanych oraz słodzenia herbaty i kawy.
Dopełnieniem takiego programu powinny być ćwiczenia. Zapisz się na fitness albo zacznij regularny (3 razy w tygodniu) trening w domu. Przekonasz się, że po dwóch miesiącach waga spadnie. I teraz najważniejsze – gdy już schudniesz, nadal stosuj powyższe zasady i nie rezygnuj z ćwiczeń.
Oczywiście od czasu do czasu możesz zjeść słodkiego wafelka czy kawałek tortu, ale wtedy zrezygnuj z podwieczorku albo kolacji. Staraj się również nie chrupać niczego między posiłkami.

Dziesięć zdrowych zasad:

  • Jedz 4-5 małych posiłków dziennie.
  • Zmniejszaj porcje. Od stołu powinnaś wstawać z uczuciem lekkiego niedosytu. Unikaj dań tłustych i smażonych. Zamiast czerwonego mięsa jedz ryby i drób.
  • Ogranicz jedzenie białego pieczywa, ryżu, makaronów i ziemniaków.
  • Ciasta i słodycze staraj się zastąpić owocami. Nie zaprawiaj zup tłustą śmietaną (lepiej używaj jogurtu).
  • Uważaj na tłuste sosy, także te zimne na bazie majonezu i tłustej śmietany.
  • Nie pojadaj między posiłkami różnych słodkości. Pij 1,5 litra wody mineralnej dziennie.
  • Nie objadaj się przed snem.
  • Lekką kolację zjedz najpóźniej trzy godziny przed pójściem do łóżka.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.