Jak postępować, gdy zaginie przelew?

Wielu z nas nie wyobraża sobie robić przelewów. Jest to bardzo wygodna metoda płatności, dla której nie ma w zasadzie żadnych ograniczeń. Możemy je wykonać z każdego miejsca na świecie, przy użyciu komputera czy nawet telefonu. Oszczędzamy swój czas, ale również zapewniamy sobie wysoki poziom wygodny i bezpieczeństwa.

Jednakże są też i minusy takich rozwiązań. Niekiedy zdarza się tak, ze wirtualny przelew nie dociera do odbiorcy. Ale spokojnie, to wcale nie oznacza, że przepadły! Zobacz, co robić, gdy wyślemy pieniądze pod źle wskazany adres.

Obecnie możemy spotkać się z ofertami banków, gdzie klienci mogą zrobić przelew natychmiastowy. W praktyce oznacza to fakt, że pieniądze na rachunek adresata wpływają w kilka sekund po zrobieniu przelewu, nawet w weekend. Jeśli robimy przelew na rachunek osoby, która posiada konto w tym samym banku, co i my, zwykle tak się dzieje, ale w przypadku adresata przelewu, który posiada konto w innym banku, na pieniądze mogliśmy liczyć dopiero następnego dnia roboczego. Dlatego nie ma się co dziwić, że tak bardzo przypadła nam do gustu taka forma płatności. Ale zdarzają się sytuacje, co prawda bardzo sporadycznie, że przelewy nie trafiają na rachunek adresata.

konto

Co jest tego powodem?

Gdy wysyłamy pieniądze na zamknięte konto. Najczęściej przyczyną jest błąd osoby zlecającej przelew. I nie chodzi tu o wpisanie niewłaściwego numeru konta, ponieważ banki posiadają odpowiednie zabezpieczenia, które nie dopuszczają do takiej sytuacji. Numer rachunku w swej kombinacji posiada cyfry kontrolne, które w przypadku pomyłki od razu wyświetlają błąd. Ale nic nie jest doskonałe. Umożliwia on niestety wysłanie pieniędzy na rachunek, który został już zamknięty. Dochodzi do tego wtedy, gdy odbiorca nie poinformował nas o zmianie numeru konta.

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że taka sytuacja może być dla każdego bardzo stresująca. W szczególności wtedy, kiedy przelew opiewał na dużą kwotę. Jednak zupełnie niepotrzebnie martwimy się co dalej. Banki nie przyznają starych numerów kont nowym klientom, a wiec jeśli nawet doszło do nadania przelewu na nieistniejące już konto, bank maksymalnie po 4 dniach automatycznie pieniądze zwraca na konto nadawcy.

Jak odzyskać pieniądze?

Całość komplikuje się, gdy po upływie kilku dni, przelew do nas nie wrócił. Może się zdarzyć, że w systemie bankowym konto, które zostało zamknięte nadal figuruje jako aktywne. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być błąd pracownika banku, czy też niedopełnienie formalności ze strony klienta instytucji.

A co zrobić w sytuacji, kiedy przelew nadaliśmy, jego odbiorca mówi, że stary rachunek bankowy zamknął, a mimo to pieniądze nie wróciły na nasze konto? Przede wszystkim powinien zgłosić się do banku i wyjaśnić całą sytuację. Należy sprawdzić, czy rzeczywiście konto, które chciał zamknąć, straciło swoją aktywność. Jest całkiem prawdopodobne, że pieniądze czekają na niego na starym rachunku, które mimo wszystko nadal istnieje.

Zawsze można również złożyć reklamację w banku, z którego nadawaliśmy przelew. To bank będzie zobowiązany do wyjaśnienia okoliczności zdarzenia. Jednak możesz być pewien, że pieniądze nie znikną tak bez śladu i jak tylko dasz sobie na to trochę czasu, to ustalisz, co się z nimi stało. Mimo to będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość, bo trochę czasu będzie musiało minąć, zanim wszystko będzie można ustalić. Dlatego jeśli musisz wysłać przelew na dużą kwotę, upewnij się przedtem, że numer rachunku, który posiadasz jest nadal aktualny.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.