Jak się zrelaksować w pracy?

Przez wielu ludzi praca przy komputerze jest postrzegana jako zajęcie proste, łatwe i przyjemne. Jest to jednak tylko pozorne wrażenie. Setki godzin spędzonych w jednej pozycji i ciągłe wpatrywanie się w ekran monitora sprawiają, że zza biurka wstajemy zmęczeni, jak po ciężkiej fizycznej pracy.

Długotrwała praca siedząca negatywnie odbija się na naszym zdrowiu. Nie tylko boli kręgosłup, ale dają o sobie znać również łokcie, nadgarstki, biodra i kolana. Co jednak możemy robić, aby tego uniknąć?

Jak prawidłowo zrelaksować się w pracy?

Jeżeli kilka godzin dziennie pracujesz przy komputerze lub siedzisz przy biurku w jednej pozycji, dobrze jest, abyś zadbał o relaks dla mięśni szyi oraz karku. Sprawdź jak możesz ćwiczyć nie wstając z krzesła:

1. Przechylaj głowę na boki, raz do jednego, a raz do drugiego ramienia, jakbyś chciał dotknąć ramienia głową. Nie ruszaj ramionami – pracuje tylko szyja.

2. Wykręcaj głowę w prawo i lewo, jakbyś chciał oglądnąć się za siebie.

W pracy przed komputerem warto jest też pomyśleć o nadgarstkach, które również potrzebują chwili odpoczynku:

1. Siedząc przy biurku i patrząc na wprost, wyciągnij ręce ku przodowi na wysokość barku.

2. Pochyl dłonie ku dołowi w stronę blatu biurka, rozciągając nadgarstki.

3. Potem zaciśnij dłonie w piąstki, otwórz i wyciągnij dłonie w górę, w stronę sufitu.

Jak pomóc bolącemu kręgosłupowi? Oto ćwiczenia, które pomogą ci pozbyć się napięcia pleców.

1. Odjedź krzesłem obrotowym od biurka, tak, by mieć miejsce pochylić się do przodu.

2. Siedząc na krześle pochyl się, tak, by klatką piersiową dotykać ud. Dłońmi zaś próbuj dotknąć podłogi.

3. Potem wyprostuj się, wyciągnij ręce ku przodowi, zaplatając dłonie palcami w stronę twarzy. Zrób tzw. „koci grzbiet” (wygnij plecy), równocześnie pchając barki i ramiona jak najmocniej do przodu.

Jak gimnastykować nogi w pracy?

1. Nawet jeżeli masz pracę siedzącą i większość czasu spędzasz przy biurku, nie możesz zapomnieć o krótkich przerwach. Wstań od czasu do czasu i przejdź się chociaż kawałek.

2. Stań w rozkroku, dłonie oprzyj na biodrach, biodra i klatkę piersiową wysuń do przodu, a głowę odchyl do tyłu. Łokcie trzymaj za sobą i ciągnij do tyłu.

3. Siedząc na krześle, odsuń się od biurka. Unieś jedną nogę i trzymając rękoma pod kolanem przyciągaj do klatki piersiowej. Wytrzymaj około pół minuty i zmień nogę.

Jak zrelaksować zmęczone oczy?

1. Gdy czujesz, że twoje oczy są przemęczone, zasłoń je na moment dłońmi.

2. Raz na jakiś czas odrywaj wzrok od monitora i mrugaj powiekami. Popatrz też przez okno w dal.

3. Patrz w górę, w dół, w prawo i w lewo, rysuj oczami kółka lub ósemki – takie ćwiczenia z pewnością dobrze zrobią na zmęczone oczy.

Jak się zrelaksować w pracy – wideo porady

Praca przy biurku wcale nie wyklucza aktywności. Te ćwiczenia możesz spokojnie wykonywać siedząc w pracy:)

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.