Jak należy odżywiać się w pracy?

Praca jest niezwykle ważną częścią naszego życia. To właśnie ona zajmuje nam najwięcej czasu. W dobie kryzysu szanujemy ją szczególnie. Staramy się wykonywać swoje obowiązki jeszcze efektywniej, bo zdajemy sobie sprawę, jak trudno jest zdobyć zatrudnienie w dzisiejszych czasach.

Niestety taka sytuacja nie odbija się najlepiej na naszym zdrowiu. Coraz mniej czasu poświęcamy na wypoczynek i zdrowe odżywianie. Czy można jakoś pogodzić wszystkie te potrzeby? Oto kilka dobrych rad, które pomogą nam znaleźć zdrowa równowagę podczas wykonywania obowiązków.

Trudna sztuka prawidłowego odżywiania

Jemy przed snem, bo w ciągu dnia nie mamy czasu na posiłki. Tymczasem nasz organizm domaga się kilku posiłków. Wszyscy znamy zasadę: „Jedz mniej a częściej”, ale mało kto się do niej stosuje.

Jak rozplanować posiłki w pracy?

W pracy jesteśmy zmuszeni do wykonywania wielu obowiązków jednocześnie. Kiedy siedzimy za biurkiem, nie ruszamy się, pijemy kolejną filiżankę kawy, nasz organizm nie ma z czego pozyskać energii. Tymczasem to, w jaki sposób myślimy, jak pracujemy zależy w dużej mierze od ilości i jakości posiłków, które mu dostarczamy. Warto więc zadbać o pożywienie w ciągu dnia.

Podstawowym posiłkiem jest śniadanie. Powinno być syte i składać się z produktów mlecznych, wędlin i warzyw. W pracy natomiast warto sięgnąć po przekąski. Mogą to być jabłka, banany, soki, czy od czasu do czasu słodka drożdżówka. Jeśli nie mamy możliwości zjeść obiadu, dobrze jest zaopatrzyć się w jakieś zdrowe produkty, których zjedzenie nie zajmie dużej ilości czasu. Z domu możemy zabierać sałatki, które wcześniej przygotujemy. Odradza się tzw. zupki błyskawiczne, które pozbawione są wartości odżywczych. W ich składzie znaleźć można jedynie konserwanty i wzmacniacze smaku. Częste jedzenie takich zupek może więc doprowadzić do wielu problemów zdrowotnych.  Chociaż praca za biurkiem nie wydaje się ciężka, nasz organizm domaga się posiłków jedzonych o stałych porach. Kiedy wykonujemy pracę fizyczną, spalamy sporo kalorii. Warto więc je uzupełniać odpowiednimi posiłkami.

W Polsce na drugie śniadanie jemy najczęściej kanapki. Nie ma w tym oczywiście nic złego, jeżeli znajdują się w nich wartościowe dodatki. Najlepiej, aby była to wędlina, ale kupowana na wagę, żółty ser, pomidor, rzodkiewka, sałata czy papryka. Starajmy się wybierać także odpowiedni chleb. Oprócz tradycyjnego białego pieczywa dobrze jest uzupełniać swoją dietę w produkty zbożowe. Bardzo zdrowy i szczególnie polecany jest chleb orkiszowy. Nie należy on jednak do tych  najtańszych.

Czego raczej nie jeść w pracy?

Niestety, amerykańskim zwyczajem, wolimy szybkie posiłki tj. kebaby, pizza czy frytki. Kiedy jesteśmy w pracy, lubimy z innymi współpracownikami zamówić fast foody, bo przecież jest najszybciej i nie czujemy głodu przez dobre kilka godzin.

Inne niezdrowe produkty, które lubimy podjadać w pracy, to słodycze. Nosimy ze sobą batoniki, czekoladę czy ciastka. Niestety, tego typu żywność podnosi naszą energię na około 15 minut, po tym czasie cukier bardzo szybko spada, a my czujemy się zmęczeni i osłabieni. Jeśli więc mamy ochotę na słodką przekąskę, warto zjeść ją na deser. Nasz organizm domaga się zróżnicowanych posiłków, zwłaszcza w pracy, kiedy intensywnie myślimy lub poruszamy się.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.