Jak naturalnie obniżyć poziom cukru?

cukrzyca

Jak naturalnie obniżyć poziom cukru?

Jeśli chcesz, aby poziom glukozy powrócił do normy, wystarczy że wprowadzisz kilka zmian do swojego stylu życia. I to jak najszybciej.

Wraz z wiekiem wzrasta ryzyko cukrzycy. Ujawnia się najczęściej wtedy, kiedy mamy do niej predyspozycje genetyczne albo gdy prowadzimy niezdrowy styl życia. Poziom cukru nie powinien przekraczać 100 mg/dl. Jeśli jest większy, należy go jak najszybciej obniżyć. Można to zrobić naturalnie, bez potrzeby przyjmowania leków.

Jedz zdrowo, czyli nie tłusto

Wyeliminuj z Twojego codziennego menu tłuste mięsa i wędliny. Zamiast tego spożywaj ryby i drób bez skóry oraz niewielkie ilości chudego, czerwonego mięsa.

Zamiast smażyć – gotuj albo piecz w piekarniku. Najzdrowiej jest przyrządzać posiłki na parze. Jeśli jednak jest potrzeba usmażenia czegokolwiek, wybieraj olej rzepakowy. Ale tłuszcz to nie tylko mięsa i wędliny. To również żółte i pleśniowe sery, produkty mleczne i sosy.

Sport

Nadwaga czy otyłość nie musi być tylko i wyłącznie powodem do zwiększonej aktywności fizycznej. Aktywni powinni być również Ci, którzy chcą obniżyć stężenie glukozy we krwi. Gdy się ruszamy, zwiększa się wrażliwość tkanek na insulinę, a poddane wysiłkowi mięśnie pomagają spalać glukozę.

Jeśli dotąd prowadziłeś siedzący tryb życia, na początek zafunduj sobie 15 minutowy trening, stopniowo jego czas zwiększając o 5 minut. Jeśli poczujesz się już w dużo lepszej formie, wtedy zaplanuj ćwiczenia siłowe trzy razy w tygodniu, najlepiej na siłowni. Taka aktywność pobudza do pracy wszystkie grupy mięśni, przez co szybciej spalamy glukozę. Dwa razy w tygodniu poświęć na jazdę na rowerze, bieganie czy pływanie. Jednak zanim rozpoczniesz jakiekolwiek ćwiczenia, poproś trenera, aby powiedział Ci, jak prawidłowo masz wykonywać ćwiczenia. W jakich długich seriach oraz w ilu powtórzeniach. Na efekty możesz liczyć tylko wtedy, gdy aktywność fizyczna będzie systematyczna.

Waga pod lupą

Osoby z podwyższonym poziomem cukru zwykle więcej ważą. Gdy zmniejszysz swoją wagę o 10 procent, tyle samo obniżysz sobie poziom cukru. Nadwaga i otyłość sprzyja rozwojowi cukrzycy, a im więcej tkanki tłuszczowej posiadasz, tym większe wyzwanie dla Twojej trzustki, gdyż jej nadmiar powoduje kłopoty z insuliną.

Sprawdzaj swoje BMI – to wskaźnik masy ciała, który obliczamy stosując wzór: waga ciała w kilogramach podzielona przez wzrost w metrach do kwadratu. BMI powyżej 25 oznacza nadwagę.

Zmierz obwód w talii. Obwód pasa stanowi również bardzo ważny wyznacznik stanu zdrowia. Aby zmniejszyć ryzyko choroby, u kobiet nie powinien przekraczać 80 cm. Bierz się do roboty, jeśli obwód jest większy. Otyłość brzuszna jest poważnym i bardzo częstym zjawiskiem w dzisiejszych czasach.

Omijaj słodycze

Nie ma konieczności usuwania ze swojego życia wszystkiego tego co słodkie. Zamiast cukru stosuj listki Stevii. Jeśli sięgasz po ciastka zbożowe sprawdzaj, ile mają tłuszczu. Często zdarza się, że są bardziej kaloryczne niż te z dodatkiem cukru.

Zadbaj o to, aby Twoja codzienna dieta opierała się na indeksie glikemicznym. W liczbach określa, w jaki sposób dane produkty węglowodanowe zmieniają się w glukozę. Najlepsze są te, które mają powolne działanie. Wówczas nie dochodzi do gwałtownego skoku cukru, dlatego wybierajmy produktu o IG niższym niż 55. Są to zielone warzywa, niektóre owoce, produkty pełnoziarniste, gruboziarniste kasze, produkty mleczne bez cukru.

Zioła

Napar z białej morwy posiada właściwości obniżające poziom cukru we krwi. Dwie łyżeczki ziół zalej szklanką wrzątku i zaparzaj pod przykryciem 10 minut. Na rynku są także dostępne herbatki z morwy.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.