Jak biegać szybciej?

Zwiększenie prędkości startowej ma ogromny wpływ ostateczne tempo biegu. Zatem aby szybciej biegać, należy przede wszystkim postawić na trening, a dokładniej trzeba zwiększyć jego intensywność.

Ponadto, najważniejszym aspektem, na który musicie zwrócić uwagę, jest oczywiście prędkość. Każdy, kto marzy o szybszym bieganiu, powinien zwiększyć swoją szybkościową wytrzymałość, która różni się w zależności od dystansu. Dzięki temu będziecie mogli dłużej utrzymać wysokie tempo biegu.

Trening, trening i jeszcze raz trening

Aby szybciej biegać, musicie podczas treningów postawić właśnie na szybsze bieganie. Przydadzą wam się plany treningowe przygotowane przez specjalistów. Ważne jest to, aby większość waszych treningów skupiała się na poprawie szybkości. Nie można również zapomnieć o zwiększeniu tempa na finiszu.

Nawet biegając rekreacyjnie, trzeba zadbać o to, aby końcówka treningu była jak najszybsza, np. będąc w odległości kilometra od domu, warto podkręcić tempo do maksimum. Dzięki temu zwiększy się wydolność organizmu oraz wytrzymałość. Pomoże wam to przede wszystkim w biegach na długie dystanse.

Aby znacznie zwiększyć swą prędkość, należy wzmacniać ją na treningach. Jeśli chcesz biegać szybciej należy ćwiczyć tak, aby stale utrzymywać tętno na wysokim poziomie.

Warto postępować zgodnie z następującymi wskazówkami:

  • 400 metrów normalnym tempem treningowym,
  • następnie marsz i podskoki, aby utrzymać tętno,
  • na koniec 400 metrów szybszym biegiem.

Warto trenować tak prze około 2-3 tygodni, po tym czasie stopniowo zwiększasz szybkość. Po osiągnięciu planowanego tempa, stopniowo zwiększaj dystans, do momentu aż uda Ci się uzyskać zadowalający czas. Nie należy się bardzo forsować, ponieważ może was to zniechęcić do dalszych treningów. Pamiętajcie, że biegi należy wspomagać ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie ud i łydek.

Tagi:

  • jak zwiększyć tempo biegania

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.