Jak można pokonać ból pleców?

Jak można pokonać ból pleców?

Jak można pokonać ból pleców?

Bóle pleców można pokonać bez tabletek.

Dlaczego to jest takie bolesne

ból pleców może być prawdziwą udręką. Trapi on około 80 % ludzi – w różnych okresach życia. co piąta kobieta z tego powodu musi brać  dłuższe zwolnienie lekarskie. Dolegliwości te pojawiają się najczęściej  między 40 a 60 rokiem życia. bóle pleców zazwyczaj ustępują w ciągu 4 tygodni. U 2 % pacjentek mogą wystąpić objawy rwy kulszowej. Silny ból promieniuje wtedy  wzdłuż nogi do  kostki lub stopy.

Dolegliwość ta utrzymuje się ponad 6 tygodni, a leczenie wymaga czasem zabiegu operacyjnego. Dlaczego nawet niegroźne bóle pleców są takie dotkliwe? Ponieważ  większość  receptorów  bólu w tej okolicy znajduje się w tkance mięśniowej. Mięśnie grzbietu sa prawie  20 razy bardziej wrażliwe na ból niż inne mięśnie. Ich włókna znajdują się blisko rdzenia kręgowego i mają bardzo złożony  układ.

Przeplatając się pod różnymi  kątami, koordynują  pracę licznych stawów kręgosłupa. Bóle pleców miewają różne przyczyny od przeciążenia do  mięśni np.  w wyniku dźwignięcia  lub przesuwania ciężaru, po tak ważny uraz jak złamanie kręgu osłabionego osteoporozą. Mogą być również  konsekwencja urazu, wypadku, infekcji, nowotworu, a nawet chorób innych organów, np. nerek, trzustki, narządów płciowych.

Bóle kręgosłupa są prawdziwa plagą ludzi spędzających większość czasu  w pozycji siedzącej. Większości przypadków powodem  ich cierpienia  jest osłabienie  i usztywnienie mięśni, do czego prowadzi zbyt mała aktywność fizyczna. Bardzo ważnym czynnikiem jest również stres.

Dlaczego ruch pomaga?

Trzeba się ruszać . to pewnie ostatnia rzecz na jaka mamy ochotę , gdy bolą nas plecy, ale ruch okazuje się zbawienny.

Kiedy ból jest przeszywający leżenie w  łóżku powoduje, że mięśnie zaczynają słabnąć. nie są w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia , niezbędnego by  współdziałały ze sobą tkanki, które stabilizują kręgosłup i utrzymują go w prawidłowej pozycji. Osłabione mięśnie brzucha przestają działać jak gorset  podtrzymujący kręgosłup. Pod wpływem nacisku krążki międzykręgowe  spłaszczają się, kręgi ulegają zniszczeniu w miejscach, gdzie nacisk  jest największy, stawy kręgowe zbliżają się do siebie. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń  rozciągających zwiększa  zaopatrzenie mięśni , ścięgien i wiązadeł  w krew i tlen. Stają się one bardziej elastyczne, sprężyste  i mniej podatne na obciążenia.

Co może przynieść ulgę?

Najlepiej nie dopuszczać do przeciążenia kręgosłupa  i mięśni. Co godzinę trzeba wstawać od biurka, przejść się kilka metrów, przeciągnąć. Takie rozciąganie ciała wydłuża włókna mięśniowe, poprawia ukrwienie , odciąża kręgi  uciskające krążki międzykręgowe.

w domu warto pamiętać o codziennej gimnastyce, z wykonywaniem tradycyjnego rowerka lub nożyc, te ćwiczenia wzmacniają mięśnie brzucha  i lędźwi. Pamiętajmy tez również o głębokim oddychaniu.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.