Jak łagodzić ból w czasie miesiączki?

bol menstruacyjny

Jak łagodzić ból w czasie miesiączki?

Są kobiety, dla których comiesięczne „niedysponowanie” nie wiąże się z wieloma dolegliwościami, są jednak takie (i jest ich aż 40%!), dla których to prawdziwy horror i walka o to, żeby nie cierpieć. Brzuch i całe ciało potrafią tak boleć, że kobieta obawia się utraty przytomności, cierpi z powodu bólu krzyża, głowy, ma migreny czy problemy żołądkowe.

Jak łagodzić te objawy? Czy jest to w ogóle możliwe? O tym dzisiaj.

Wskazówki, jak łagodzić ból w czasie miesiączki

Jeżeli borykasz się z bolesnymi miesiączkami od dłuższego czasu, skonsultuj się z ginekologiem. Powinien on w czasie badania wykluczyć fizjologiczne oraz chorobowe przyczyny dolegliwości i znaleźć jakieś rozwiązanie, dzięki któremu będziesz czuła się w te trudne dni nieco lepiej.

Jeżeli dolegliwości nie utrudniają Ci normalnej egzystencji, ewentualnie jeżeli lekarz wykluczył problemy fizjologiczne i ewentualne choroby, możesz spróbować pomóc sobie sama. Poniżej kilka wskazówek, o czym warto pamiętać, aby złagodzić miesiączkowe dolegliwości.

  • Zadbaj o właściwą dietę.

Kilka dni przed okresem pij sporo wody, wzbogać dietę o produkty bogate w wapń i magnez, a także unikaj słodyczy i napojów gazowanych. Pamiętaj też, aby spożywać produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega 3, zwłaszcza ryby.

  • Relaksuj się.

Wiele problemów zaczyna się w Twojej głowie! Jeżeli będziesz unikała stresujących sytuacji, a także nauczysz się panować nad stresem i opanujesz techniki relaksacyjne, na pewno poczujesz różnicę. Nie zapominaj też o ciepłych kąpielach, stosuj olejki eteryczne – wszystko to ukoi Twoje nerwy i sprawi, że będziesz czuła się lepiej.

  • Sięgaj po skarby natury.

W walce z dolegliwościami miesiączkowymi pomogą Ci także zioła rozkurczające i uspokajające, a wśród nich np. kozłek lekarski, nagietek, malina czy dziurawiec, które znajdziesz w gotowych mieszankach, ale możesz też pić pojedynczo.

  • Dbaj o aktywność fizyczną.

Ruch to zdrowie – to przysłowie świetnie sprawdzi się też w tym przypadku. Wybieraj jednak łagodne, nieforsowne ćwiczenia fizyczne – pomogą złagodzić skurcze i nieprzyjemne dolegliwości.

  • Sięgaj po farmaceutyki.

Jeżeli nie jesteś w stanie wygrać z bólem, sięgnij po tabletkę. Jeżeli wiesz, że miesiączka będzie bolesna, zacznij stosować leki przeciwbólowe już na kilka dni przed spodziewanym okresem – wtedy ataki bólu będą mniej silne i łatwiej będzie Ci z nimi wygrać. Pomoże Ci zwłaszcza ibuprofen, łagodzący skurcze macicy, a także łagodniejsze środki rozkurczowe.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.