Jak opanować złość?

Jak opanować złość

Jak opanować złość?

Pragniesz nauczyć radzić sobie z gniewem i złością jednakże nie wiesz jak to zrobić? Może nie wiesz od czego zacząć? Postępuj zgodnie ze wskazówkami a uda Ci się zapanować nad negatywnymi emocjami.

  1. Co Cie denerwuje? Musisz odpowiedzieć sobie na to pytanie. Jakie sytuacje sprawiają, że jesteś zdenerwowany i niespokojny. Jeśli uda Ci się znaleźć odpowiedź, zastanów się jak to zmienić. Jak sprawić aby takich sytuacji było mniej.
  2. Rozmowa. Jeśli jesteś zdenerwowany powiedz o tym! Nie duś w sobie żadnych emocji, ponieważ one nie znikną, będą się jedynie kumulować aby uderzyć ze spotęgowaną siłą. Najlepszym rozwiązaniem jest rozmowa z kimś bliskim. Powiedz mu co czujesz i co sprawiło, że jesteś zdenerwowany. Musisz również pamiętać, że jeśli nie potrafisz czegoś zrobić, po prostu powiedz to jasno. Odmawiając komuś nie możesz czuć się winny.
  3. Relaks. Musisz być również świadomy tego, że czasem po prostu trzeba odpocząć. Zrezygnuj na chwilę z dodatkowych zajęć czy obowiązków i znajdź czas dla siebie. Zobaczysz, że nawet chwila odpoczynku pomoże Ci się zrelaksować.
  4. Konsekwencje. Jeśli jesteś bardzo zdenerwowany to wyobraź sobie konsekwencje Twojego gniewu. Zawsze zanim wybuchniesz masz chwile aby przeanalizować to, co może się stać jeśli dasz ponieść się emocjom. Nerwy i negatywne emocje nie są dobrym doradcą zatem lepiej odczekaj kilkanaście sekund. Poczekaj i policz do 10, weź kilka głębokich oddechów. Jeśli to nie pomaga to po prostu pokrzycz. Z biegiem czasu uda ci się wyrobić nawyk dzięki któremu łatwiej zapanujesz nad emocjami.
  5. Sport. Aktywność fizyczna jest znakomitym sposobem na rozdrażnienie i stres. Daje bowiem natychmiastowy efekt.
  6. Wyobraźnia. Jeśli rozmawiasz z kimś kto wyjątkowo działa Ci na nerwy a Ty masz ochotę uderzyć go, rzucić czymkolwiek lub po prostu się rozpłakać – zrób to! Ale jedynie w wyobraźni. Masz potężną moc dzięki której nie musisz się stresować, możesz wyobrażać sobie co tylko zechcesz i wyłączyć się z rozmowy z natrętem. Oddychaj głęboko i pozwól, aby całe napięcie uszło z Ciebie wraz z wydychanym powietrzem.
  7. Rysunek. Spróbuj narysować co czujesz i jakie emocje Tobą targają. Daj ponieść się ekspresji nie bacząc na to z jakim naciskiem przykładasz ołówek do kartki. Kiedy skończysz rysować możesz pozbyć się złych emocji zwyczajnie drąc kartkę.
  8. Zrozumienie. Jeśli ktoś stale działa Ci na nerwy postaraj się zrozumieć czym się kieruje. Czy robi to  specjalne. Spójrz na całą sytuację z jego perspektywy.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.