Jeżeli w jakiś sposób (np. poprzez błędne wprowadzenie 3 razy kodu PIN ) zdarzyło Ci się zablokować telefon, najprawdopodobniej zostaniesz poproszony o podanie kodu PUK. Niestety, wiele osób gubi kod PUK – jako że z reguły rzadko jest on potrzebny, to nie przykładamy do niego szczególnej wagi… albo po prostu w danym momencie nie mamy do niego dostępu.
Co więc zrobić w sytuacji, gdy zdarzy nam się zablokować telefon, a nie mamy pod ręką kodu PUK? Podpowiadamy poniżej.
Odzyskiwanie kodu PUK
Informacje o kodzie PUK z reguły znajdują się na plastikowej karcie, z której wyłamujemy swoją kartę SIM.
Sposób dla użytkowników zarejestrowanych
Aby odzyskać kod PUK, można zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie po zweryfikowaniu danych doradca przekaże kod PUK.
Można też wysłać pismo na adres e-mail BOK, zawierające nr telefonu, którego dotyczy sprawa, prośbę o udostępnienie kodu PUK, dane osoby, na którą telefon jest zarejestrowany, a także czytelny podpis osoby, na którą telefon jest zarejestrowany.
Te dwa sposoby dotyczą osób, które są zarejestrowanymi w systemie operatora użytkownikami.
Sposób dla użytkowników niezarejestrowanych
Użytkownicy niezarejestrowani, aby odzyskać kod PUK, powinni udać się do salonu swojego operatora i zabrać ze sobą dowód osobisty, telefon oraz kartę SIM, dla której chcą uzyskać kod PUK.
Pracownik salonu sprawdza nr telefonu, rejestruje go w systemie i po weryfikacji danych podaje kod PUK dla danego numeru.