Biegła znajomość języka angielskiego we współczesnym świecie jest wręcz obowiązkowa, dlatego już będąc w szkole, warto przykładać się do nauki.
Jedną z podstawowych umiejętności językowych, na które zwraca się uwagę przede wszystkim w szkole, jest opisywanie obrazków – zadanie to pojawia się nie tylko na lekcjach, ale także na egzaminie maturalnym, dlatego należy poświęcić mu więcej uwagi.
Najważniejsza jest oczywiście znajomość nazw przedmiotów, osób i sytuacji przedstawionych na obrazku, które, w zależności od jego tematyki, mogą być różne. Istnieją też zwroty, które wykorzystywać należy, opisując każdy obrazek, np:
- the picture shows – obrazek przedstawia
- the photo was taken in – zdjęcie zostało zrobione w
- according to me the picture shows – według mnie to zdjęcie pokazuje
- it’s hard to say what the photo exactly presents – trudno powiedzieć, co dokładnie zdjęcie przedstawia
- in the picture we can see/ there is, there are – na zdjęciu widać, możemy zobaczyć/tam znajduje się, znajdują się
- on the right-hand/left-hand side there is/there are – po prawej/lewej stronie jest/znajduje się/znajdują się
- at the top – na górze
- at the bottom – na dole
- in the top right-hand corner there is – w prawym górnym rogu jest/znajduje się
- in the bottom right-hand corner there are – w prawym dolnym rogu znajdują się
- in the foreground – na pierwszym planie
- in the background – w tle
- in the middle/centre (of the picture) – na środku (obrazka)
- the firht from the left/right – pierwszy od lewej/prawej
- next to it there is – obok znajduje się
- it seems to be – wydaje mi się być
- I suppose that – przypuszczam, że …
- I think it must be – myślę, że musi to być
- she seems to be – ona wydaje się być
- it looks like – to wygląda jak…
- it looks like she is thinking about something – wygląda tak, jakby myślała o czymś
- the attention of the viewer is drawn to – uwagę oglądającego przyciąga
- the viewer may think that – oglądający może przypuszczać, że
- kolejność argumentów: wprowadzające – firstly, first of all, to start with, to begin with; kolejne: secondly, then, next, furthermore, what is more, moreover, besides; kończące, podsumowujące: finally, lastly, last but not least, to conclude, to sum up.