Jak żywić się w czasie podróży?

jedzenie w podrozy

Jak żywić się w czasie podróży?

Udając się na wakacje, bardzo trudno jest nam trzymać się zasad zdrowego jedzenia. W tym czasie bardziej niż kiedykolwiek narażeni jesteśmy na pułapki żywieniowe, w postaci lodów, fast foodów czy różnych słodyczy. Jak ochronić się przed tymi pokusami, które dodadzą nam niechcianych kilogramów?

Urlop mija nam na beztroskim, niczym nie zakłóconym wypoczynkiem. Nie przestrzegamy stałych godzin jedzenia, łatwiej dajemy się pokusić o gotowe dania czy tez półprodukty. O wiele trudniej jest nam przestrzegać diety, kiedy to mamy utrudniony dostęp do pewnych grup produktów czy też w związku z obecnym stylem życia. Dlatego jeśli nie chcemy wrócić z wakacji grubsi o kilka kilogramów, poprośmy o poradę dietetyka, który mając na uwadze wszelkie okoliczności, ułoży nam bezpieczny jadłospis.

Co ze sobą?

Zanim wyruszmy z domu, zastanówmy się czy po drodze zatrzymamy się gdzieś na obiad w restauracji czy zabierzemy ze sobą własnoręcznie przygotowane jedzenie.

Pamiętajmy o zjedzeniu pożywnego śniadania, dzięki któremu będziemy mieć siłę i energię na cały dzień. Doskonałą propozycją jest pełnoziarnista bułeczka z twarożkiem, chudą szynką i warzywami.

Nigdy nie zabieramy ze sobą ciężkostrawnych potraw, które stymulują do pracy perystaltykę jelit. A więc wykluczamy wszelkiego rodzaju tłuste mięsa, pasztety, sery pleśniowe, czy też wzdymające warzywa.

O wiele lepszym rozwiązaniem będzie skonsumowanie jogurtu – najlepiej naturalnego, owoców czy też soku warzywnego. Nie ma także mowy o słodyczach. Jeśli nie wyobrażamy sobie podróży bez odrobiny słodkości, zamiast batonika wybierzmy słodki owoc. Jest nie tylko mniej kaloryczny, ale bogatszy o cenne składniki mineralne i witaminy.

W przypadku braku możliwości zjedzenia w środku dnia ciepłego obiadu, wtedy przygotujmy sobie w pojemniku sałatkę warzywną z dodatkiem gotowanego kurczaka i oliwy z oliwek. Gdy na dworze jest bardzo upalnie, musimy mieć ze sobą butelkę wody niegazowanej, która będzie o wiele lepsza dla naszego żołądka os słodkich napojów gazowanych.

Dieta na wakacjach

Przed wyjazdem na wakacje zastanówmy się, czy będziemy przygotowywać posiłki samodzielnie czy skorzystamy z jedzenia na miejscu. W przypadku wyboru drugiej propozycji, w pierwszej kolejności wybierajmy sałatki i owoce, a dopiero potem mięsa.

Jeśli nie do końca znane nam są lokalne produkty, lepiej będzie nie kupować ich na bazarkach.

Szerokim łukiem omijamy wszystkie budki z fast foodami. Dużym grzechem, który popełniamy na wakacjach, jest rezygnacja z posiłków i podjadanie słodkich przekąsek. Jeśli pomimo wysokiej temperatury nie czujemy apetytu, pamiętajmy, aby zjeść przynajmniej trzy większe posiłki i dwa mniejsze, z zachowaniem cyklicznego odstępu czasu pomiędzy nimi.

Dbanie o zdrowe nawyki żywieniowe jest wpisane na stałe do naszych obowiązków. I nie jest tu wytłumaczeniem czas wakacji i odpoczynku, ponieważ także wtedy możemy dbać o siebie. Wystarczy wiedzieć tylko, jak to zrobić.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.