Jak rehabilitować staw skokowy?

Jak rehabilitować staw skokowy

Jak rehabilitować staw skokowy?

 

Po urazie skręcenia stawu skokowego koniecznie trzeba używać stabilizator przez czas od 1 do 3 miesięcy, w zależności od tego jak poważne było skręcenie. Ich brak może prowadzić do niestabilności stawu skokowego. Niestabilność stawu skokowego jest niezwykle trudna do wyleczenia i niestety często jest powodem końca sportowej kariery.

Oto ćwiczenia, które wzmocnią staw skokowy po urazie:

1. Ćwiczenia palców i śródstopia

Usiądź na krześle, na ziemi przed sobą połóż następujące przedmioty: chusteczkę albo mały ręcznik, ołówek, małą piłeczkę kauczukową, skrawki papieru, gąbkę i piłkę siatkową. Chwytaj kolejno przedmioty palcami u stóp i unoś do góry. Całe ćwiczenie powtarzaj od 3 do 5 razy.

2. Chodzenie na palcach i piętach

Stojąc wykonaj 10 kroków do przodu wysoko na placach. Następnie obróć się i zrób 10 kroków na piętach. Wykonaj kolejny obrót i zrób 10 kroków na zewnętrznej części stopy, po czym wróć na wewnętrznych częściach stopy. Ćwiczenie powtórz 5 razy w tej samej kolejności.

3. Ćwiczenie wzmacniające i hartujące stawy skokowe

Przygotuj dwa duże plastikowe wiadra. Do jednego wlej gorącą wody, a do drugiego lodowatą wodę. Wchodź jedna nogą do wiadra z zimną wodą, a drugą do wiadra z wodą gorącą i zmieniaj nogi do tej pory, aż przestaniesz odczuwać różnicę temperatur. Takie ćwiczenie jest doskonale dla całego układu naczyniowego stóp.

4. Chodzenie boso

Chodź na boso po różnej nawierzchni, np. po piasku, trawie czy wodzie. Tym ćwiczeniem nie tylko wzmocnisz stawy skokowe, ale też uaktywnisz ważne receptory znajdujące się w naszych stopach.

 

Jak rehabilitować staw skokowy – wideo porady

Rehabilitacja stawu skokowego

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.