Jak na organizm wpływa szczaw?

Szczaw wielu osobom kojarzy się z przyrządzaniem zwykłej, tradycyjnej zupy szczawiowej. Jednak te kwaśne listki nadają się również do innych dań.

Szczaw z ogrodu ma o wiele bardziej delikatny smak niż dziki, który porasta łąki. Jest w nim także znacznie mniej szczawianów. Są to substancje, które utrudniają przyswajanie wapnia. Szczawiem możemy zajadać się bez obaw, o ile nie cierpmy na osteoporozę, kamicę żółciową, choroby tarczycy i stawów.

 

Korzyści z jedzenia szczawiu

W zielonych, kwaśnych listkach szczawiu odnajdujemy całe bogactwo żelaza, witaminy C oraz beta karotenu.

ODPORNOŚĆ

Zauważono, że jedzenie szczawiu wpływa korzystnie na wzrost odporności. Dodatkowo, reguluje florę jelitową. Zaleca się spożywanie co najmniej dwóch, trzech łyżek szczawiu dziennie, gdy przebyliśmy kurację antybiotykową.

TRAWIENIE

W liściach szczawiu znajdują się duże ilości dobroczynnego dla zdrowia błonnika, który znany jest ze swych właściwości przyspieszających pracę jelit, poprzez zapobieganie zaparciom. Ponadto, ma mało kalorii, stąd polecany jest dla osób chcących zgubić nieco kilogramów.

ODMŁADZANIE

Flawonoidy oraz witamina E zawarta w szczawiu eliminuje wolne rodniki, które odpowiedzialne są za procesy starzenia się skóry.

Lepszy smak

Młode listki charakteryzują się lepszym smakiem, ponieważ nie mają łykowatej łodyżki. Ważne jest, aby świeżo zerwany szczaw przyrządzić zaraz po zebraniu, gdyż po 2-3 dniach traci swoją jędrność i większość cennych składników. Należy pamiętać, aby dobrze wypłukać go w zimnej wodzie.

Szczaw bardzo dobrze komponuje się z wieloma sałatkami, dlatego można go łączyć z różnymi gatunkami sałat, pomidorem, ogórkiem i sosem winegret.

Te zielone listki idealnie zastąpią szpinak w farszu do roladek albo do drugiego dania.

szczaw

One Response

  1. Ewa 10 czerwca 2014

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.