Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

Do tej pory jakoś radziłaś sobie ze stresem, potrafiłaś nawet wykrzesać dodatkowe siły. Teraz czujesz, że dłużej nie dasz rady… Walkę ze stresem możesz jednak wygrać. Twoje postępowanie powinno zależeć od tego, jak reagujesz na ciągłe napięcie, konflikty, nieporozumienia.

Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób radzić sobie w niektórych stresujących sytuacjach stresowych.

Wszystko, byle nie obowiązki

  • Bez celu przemierzasz pokój, nerwowo skubiesz włosy, obgryzasz ołówek, wydzwaniasz do znajomych.

Możesz sobie pomóc, nawet nie wstając od biurka. Wystarczy, że kilkakrotnie na przemian napniesz (na kilka sekund) poszczególne mięśnie, a potem je rozluźnisz.

Organizm ostrzega

  • Boli cię brzuch, pocisz się. Pojawiają się zaburzenia snu, migreny.

Powoli oddychaj przeponą. Spokojnie policz przynajmniej do 10. Postaraj się sama siebie przekonać, że nie dasz się zwariować.

Narastająca agresja

  • Nawet przyzwyczajone do twoich humorów osoby zauważają, że stajesz się agresywna. Unikają cię.

Opanuj się na tyle, by powstrzymać reakcję choć na kilka sekund. Pierwsza fala agresji minie. W wolnych chwilach zaś przenoś się czasem w świat fantazji, który ukoi Twoją duszę i pomoże Ci opanować złe emocje.

Blokada myślenia

  • Stale sobie powtarzasz: „To na pewno się nie uda”. Masz problemy z odbieraniem informacji, brakuje Ci świeżych pomysłów.

Skoncentruj się na innym problemie (na początek wybierz coś prostego). Gdy uda ci się go rozwiązać, energia wróci.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.