Jak zorganizować miejsce do pracy?

Biurko to mebel niedoceniany przez nas, ale równocześnie bardzo przydatny, zwłaszcza wówczas, kiedy zajmujemy się własną działalnością gospodarczą, mamy dzieci w wieku szkolnym, pracujemy w domu, mamy wiele dokumentów do „ogarnięcia”, dużo czasu spędzamy przed komputerem itp.

Warto więc zadbać, aby było ono odpowiednio dobrane do naszych wymagań i jak najbardziej wygodne. Dzisiaj radzimy, jak to zrobić. Zapraszamy do lektury!

Miejsce ustawienia biurka

Jeżeli w domu brakuje nam wolnej przestrzeni na biurko, postarajmy się ją zorganizować, najlepiej w takim miejscu, aby światło dzienne nie padało na ekran naszego monitora, ale także abyśmy nie byli od niego zupełnie odcięci. Zadbajmy też o to, aby nikt nam nie chodził za plecami, a także, abyśmy mieli widok na cały pokój.

Rozmiary biurka

Rozmiary biurka musimy ściśle dostosować do tego, ile mamy miejsca w mieszkaniu. W przypadku wyjątkowo ciasnych pomieszczeń rozważmy biurka, które mają blaty składane, wysuwane, dzięki czemu – w sytuacji, gdy ich nie używamy – możemy złożyć do wymiarów małej szafki. Zastanówmy się też, ile osób będzie korzystało z biurka i od tego również uzależnijmy jego rozmiar – im więcej osób, tym więcej rzeczy będą chciały one trzymać na jego blacie czy w szufladach.

biurko

Materiał, z którego wykonane jest biurko

Najtańsze są biurka wykonane z laminowanych płyt, niestety jednak są one nietrwałe, a dodatkowo bardzo ciężkie. W sprzedaży można je obecnie spotkać coraz rzadziej.

Drewniane biurka są nieco droższe, ale mamy ogromny ich wybór i możemy je dobrać właściwie do każdego pomieszczenia. Nie są jednak bardzo trwałe czy odporne na zniszczenia.

Często sięgamy też po biurka ze szklanym blatem. Są lekkie, zajmują mniej miejsca, mogą stanowić prawdziwą ozdobę każdego mieszkania, nawet salonu.

Kolejną możliwością jest biurko metalowe. Sprawdza się idealnie, mim iż wygląda zbyt efektownie, gdyż czyści się je bez problemu, a i zniszczyć jo nie sposób. Świetny, jeśli przy biurku zamierzamy nie tylko pisać, ale i malować czy kleić.

Tak zwane pomocniki

Służą one do przechowywania dokumentów, podręczników czy biurowych przyborów i mają formę znajdującej się przy biurku poręcznej szafki. Jeżeli nie ma na nią miejsca, możemy dokupić do biurka szafkę wiszącą.

Szuflady, półki, kółka

Najbardziej optymalnie jest, jeżeli biurko oraz pomocniki mają szuflady, nie półki – dzięki temu łatwiej jest utrzymać porządek. Dobrym pomysłem są również kółka do mebla, dzięki czemu łatwiej przesunąć mebel, gdy zachodzi taka potrzeba.

Oceń

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.