Jeżeli masz konto w banku PEKAO SA, ale już go nie potrzebujesz, powinieneś podjąć decyzję o jego zamknięciu – dzięki temu unikniesz kumulowania się opłat za prowadzenie rachunku, które będą naliczane, nawet jeżeli na koncie nic się nie będzie działo – nie będzie ani przelewów przychodzących, ani wychodzących. Nie wiesz, od czego zacząć zamykanie konta w PEKAO SA?
Dobrze trafiłeś – dzisiaj mamy dla Ciebie kilka informacji odnośnie do tego, jak zamknąć konto właśnie w tym banku.
Likwidacja konta w banku PEKAO SA krok po kroku
Bank PEKAO SA to drugi z największych w Polsce banków, stanowiący część grupy kapitałowej UniCredit. Jeżeli zdecydujesz się na zlikwidowanie założonego w nim rachunku, musisz złożyć pisemne wypowiedzenie umowy. Okres wypowiedzenia to 1 miesiąc – dopiero po tym czasie zamykane jest konto.
Wszystkie formalności najlepiej załatwić, udając się do placówki banku. Likwidując konto, trzeba bowiem zwrócić wszystkie karty wydane do rachunku, a także uiścić zaległe zobowiązania wobec banku – także opłatę za prowadzenie rachunku za miesiąc wypowiedzenia.
Nie musisz pokrywać żadnej dodatkowej opłaty za zamknięcie rachunku, jeżeli będzie on starszy niż 3 miesiące. W sytuacji, gdy Twoje konto ma mniej niż 90 dni, będziesz musiał uiścić opłatę wynoszącą 35 zł.
Poproś także o pisemne potwierdzenie złożenia wypowiedzenia, na wypadek, gdyby rachunek nie został jednak prawidłowo zamknięty i np. były naliczane dalsze opłaty. Takie sytuacje zdarzają się sporadycznie, są jednak możliwe.
Dokumenty przydatne do zamknięcia konta w banku PEKAO SA
Jeżeli planujesz zamknąć rachunek w banku PEKAO SA, wyślij Wypowiedzenie Umowy o prowadzenie bankowych rachunków w Banku PEKAO.
Zapoznaj się też z regulaminem rachunków bankowych banku PKO.