Jak się gra w tysiąca

Jak się gra w tysiąca?

Jak się gra w tysiąca

Jak się gra w tysiąca?

W tysiąca należy grać 24 kartami (od dziewiątek do asów), każdemu z graczy trzeba rozdać po 10 kart i ustawić dwie kupki po dwie karty na stole.
Teraz każdy z graczy sprawdza ile punktów może zdobyć.

  • Jeżeli gracz posiada asa, dziesiątkę i króla (jednego koloru) to zdobędzie minimum 30 punktów. Tyle samo punktów w przypadku asa, dziesiątki i dwóch lub więcej innych kart danego koloru.
  • Podczas gry należy doliczać punkty za meldunki (jeśli jesteśmy w stanie je zameldować). Jeśli macie pewność, że zdobędziecie wszystkie karty to możecie sobie policzyć 120 punktów + ewentualne meldunki.
  • Osoba, która rozdaje rozpoczyna licytacje. Kiedy stwierdzi, że ma małe szanse, może pozwolić grać przeciwnikowi. Wówczas jednak wtedy przeciwnik musi uzbierać 100 punktów. Jeśli natomiast przystąpi do licytacji to mówi „dziesięć” (deklaruje tym samym, że uzyska co najmniej 110 punktów) i tak po kolei każdy z graczy może podnosić stawkę co 10 punktów.
  • Licytowanie powyżej 120 punktów jest możliwe tylko wówczas, gdy masz meldunek.
  • Jeśli nie chcesz dalej licytować to do gry przechodzi gracz, który zadeklarował najwyższą ilość punktów, którą może zdobyć.

Zaczynając grę, wybierz sobie jeden stos kart (tzw. musik). Kiedy już dopasujesz karty, zostaw te, które Twoim zdaniem będą potrzebne, a dwie nieprzydatne odłóż na drugi “musik”. Pamiętajcie aby przeciwnik nie widział jakie karty były na musiku oraz jakie odłożyłeś. Następnie ustalasz ile punktów możesz uzbierać i powiedz przeciwnikowi. Liczba ta musi być wyższa od wylicytowanej. Punkty należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek. Kto zabierze ostatnią kartę zabiera też karty z musiku.

Zasady gry:
Grający zaczyna grę wykładając kartę na środek. Zadaniem przeciwnika jest dołożenie innej karty z tego samego koloru, jeśli nie posiada takiego, daje obojętnie jaką kartę, należy jednak pamiętać, że jeśli karta jest wysoka – nie ma to żadnego znaczenia.
Kiedy dojdzie do zgłoszenia meldunku, wówczas jego kolor się „atutem”. Jeżeli wtedy ktoś położy np. trefla, podczas gdy atutem jest karo, a przeciwnik nie posiada trefla, to może zabrać tą kartę gdy posiada kartę atutową – karo.

Podsumowanie gry:
Po zakończeniu partii musicie przeliczyć punkty, na które składają się poszczególne karty zdobyte i zameldowane meldunki. Gracz sprawdza, czy uzyskał ilość punktów, którą wcześniej zadeklarował. Jeżeli liczba punktów jest zgodna możesz dopisać sobie daną wartość. Jeśli natomiast liczba punktów jest niższa, należy odpisać graczowi tyle punktów, ile chciał uzbierać. Przeciwnik, zaś dopisuje sobie tyle punktów ile uzbierał za karty i meldunki zameldowane z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek. Gra kończy się wraz z uzbieraniem przez któregoś z graczy liczby 1000 punktów.

Meldować należy damą. Meldunek to dama i król tego samego koloru. Punktacja za meldunki:
pik- 40
trefl – 60
karo – 80
kier – 100

3.4/5 - (5 votes)

2 komentarze

  1. Natalia 16 lipca 2013
  2. Natalia 24 lipca 2014

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.