To, czy twój mail zostanie przeczytany i nie wyląduje w koszu, w głównej mierze zależy od tego, jak go napiszesz.
W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób można poprawić skuteczność wysyłanych wiadomości.
O tym pamiętaj!
Od tematu maila zależy to, czy cała wiadomość zostanie przeczytana. Zatem musi być bezpośredni. Powinien nawoływać do podjęcia działania, zawierać informacje o aktualnej promocji i dodatkowo – jest to lepiej odbierane – dobrze jest, jak zawiera nazwę firmy.
W zdaniu otwierającym wiadomość powinny być umieszczone wszelkie cechy produktu. Wielu specjalistów z dziedziny mailingu w zdaniu wstępnym umieszcza przerobiony temat maila, który nie tylko sugeruje treść wiadomości, ale pełni także funkcję nagłówka.
Skuteczny mail powinien zawierać w sobie słowa działania, dlatego rozpocznij zdanie używając rozkazów, np. wejdź, kliknij itp. Według najnowszych badań wynika, że tego rodzaju wezwania do działania poprawiają skuteczność przeprowadzanego mailingu.
Do napisania wiadomości użyj właściwego stylu, którego dobór zależy od dwóch czynników: od odbiorcy i firmy. Odbiorca maila może poczuć się zmieszany, jeżeli styl listu będzie znacząco odbiegał od stylu firmowej strony.
Zanim napiszesz – spróbuj poznać swoich czytelników. Tylko zbadanie rynku docelowego i dogłębnej jego identyfikacji sprawi, że najłatwiej trafisz do grupy swoich odbiorców. Możesz tego nie robić, jednakże nikłe szanse powodzenia będą w momencie, kiedy twój mail trafi do osoby, o której nie będziesz nic wiedzieć.
Twoja oferta powinna być kilkakrotnie powtórzona w treści wiadomości. Jako minimum dopuszcza się jej powielenie w temacie oraz zakończeniu listu.
Nie ma co ukrywać, nie wszyscy ludzie lubią czytać maile. Jeśli odbiorca zobaczy na monitorze długi tekst, najprawdopodobniej nie zechce go czytać. Dlatego, aby mailing zwiastował sukces – staraj się pisać zwięźle i na temat. Twoim zadaniem jest zachęcenie do przeczytania listu, a nie do jego odtrącenia. Jak to uczynić?
Popraw jakość odbioru tekstu poprzez wypunktowania, stosowania krótkich paragrafów i dzielenia listu na akapity.
Unikaj pisania niepotrzebnych rzeczy i wdawania się w szczegóły.
W tekście umieść stworzenie pilnej potrzeby. Wówczas w czytelniku powinna zrodzić się potrzeba nagłego odczytania wiadomości, a nie po pewnym czasie. Jeśli twoja oferta jest ograniczona czasowo – podkreśl ten fakt. Jeśli nawet tak nie jest, to i tak możesz pozwolić sobie na umieszczenie takich zwrotów, jak „nie czekaj”, „kliknij teraz”, „szybko”.
Całość wypowiedzi powinna być utrzymana w prostej i przystępnej dla każdego formie. Masz większe szanse na trafienie do odbiorców, jeśli Twoja wiadomość będzie napisana zrozumiałym językiem, uwzględniająca tylko najważniejsze rzeczy. Te obfite w tekst z pewnością od razu zostaną skazane na straty, więc nie przytłaczaj czytelnika natłokiem informacji, których i tak nie przeczyta. Twoim zadaniem jest zachęcenie potencjalnych odbiorców do odwiedzenia strony internetowej, którą podajesz w mailu.
Kończąc wiadomość nie zapomnij o zastosowaniu odpowiedniego słownictwa, które będzie komponować się z charakterem twojej firmy, a więc umieść zwrot „z poważaniem”, „łączę wyrazy szacunku” itp. W tej także części tekstu powinieneś zadbać o to, aby ponownie znalazła się twoja oferta z jednoczesnym nawoływaniem do działania. Czytelnik musi wiedzieć, jakie dalej kroki ma poczynić.