Zaczynając grę, wybierz sobie jeden stos kart (tzw. musik). Kiedy już dopasujesz karty, zostaw te, które Twoim zdaniem będą potrzebne, a dwie nieprzydatne odłóż na drugi “musik”. Pamiętajcie aby przeciwnik nie widział jakie karty były na musiku oraz jakie odłożyłeś. Następnie ustalasz ile punktów możesz uzbierać i powiedz przeciwnikowi. Liczba ta musi być wyższa od wylicytowanej. Punkty należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek. Kto zabierze ostatnią kartę zabiera też karty z musiku.
Zasady gry:
Grający zaczyna grę wykładając kartę na środek. Zadaniem przeciwnika jest dołożenie innej karty z tego samego koloru, jeśli nie posiada takiego, daje obojętnie jaką kartę, należy jednak pamiętać, że jeśli karta jest wysoka – nie ma to żadnego znaczenia.
Kiedy dojdzie do zgłoszenia meldunku, wówczas jego kolor się „atutem”. Jeżeli wtedy ktoś położy np. trefla, podczas gdy atutem jest karo, a przeciwnik nie posiada trefla, to może zabrać tą kartę gdy posiada kartę atutową – karo.
Podsumowanie gry:
Po zakończeniu partii musicie przeliczyć punkty, na które składają się poszczególne karty zdobyte i zameldowane meldunki. Gracz sprawdza, czy uzyskał ilość punktów, którą wcześniej zadeklarował. Jeżeli liczba punktów jest zgodna możesz dopisać sobie daną wartość. Jeśli natomiast liczba punktów jest niższa, należy odpisać graczowi tyle punktów, ile chciał uzbierać. Przeciwnik, zaś dopisuje sobie tyle punktów ile uzbierał za karty i meldunki zameldowane z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek. Gra kończy się wraz z uzbieraniem przez któregoś z graczy liczby 1000 punktów.
Meldować należy damą. Meldunek to dama i król tego samego koloru. Punktacja za meldunki:
pik- 40
trefl – 60
karo – 80
kier – 100