Co więc zrobić w sytuacji, gdy zdarzy nam się zablokować telefon, a nie mamy pod ręką kodu PUK? Podpowiadamy poniżej.
Informacje o kodzie PUK z reguły znajdują się na plastikowej karcie, z której wyłamujemy swoją kartę SIM.
Aby odzyskać kod PUK, można zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie po zweryfikowaniu danych doradca przekaże kod PUK.
Można też wysłać pismo na adres e-mail BOK, zawierające nr telefonu, którego dotyczy sprawa, prośbę o udostępnienie kodu PUK, dane osoby, na którą telefon jest zarejestrowany, a także czytelny podpis osoby, na którą telefon jest zarejestrowany.
Te dwa sposoby dotyczą osób, które są zarejestrowanymi w systemie operatora użytkownikami.
Użytkownicy niezarejestrowani, aby odzyskać kod PUK, powinni udać się do salonu swojego operatora i zabrać ze sobą dowód osobisty, telefon oraz kartę SIM, dla której chcą uzyskać kod PUK.
Pracownik salonu sprawdza nr telefonu, rejestruje go w systemie i po weryfikacji danych podaje kod PUK dla danego numeru.