Jesteś początkującym szefem i zastanawiasz się, jak umiejętnie kierować firmą i pracownikami? A może chciałbyś, aby podwładni bardziej Cię szanowali i lepiej wykonywali powierzone im zadania?
Przeczytaj poniższy teks i dowiedz się, jak możesz być lepszy w tym, co robisz.
Niestety, nie ma konkretnej zasady, która sprawiłaby, że będziesz idealnym kierownikiem. Cechy, jakimi powinien odznaczać się dobry szef, są zależne od specjalizacji danej firmy. W branży IT stawia się na kompetencje, natomiast przykładowo w handlu najważniejsze są zdolności organizacyjne oraz umiejętność pracy z ludźmi. Możemy jednak wyodrębnić grupę cech, którymi powinien odznaczać się każdy kierownik.
Nie nadużywaj swojej władzy! Nie możesz wykorzystywać jej przeciwko pracownikom, np. do zastraszania czy narzucania im własnego zdania. Bądź stanowczy tylko wówczas, kiedy wymaga tego sytuacja, a pracownicy na pewno zrozumieją Twoja postawę. Będą uważać Cię za sprawiedliwego i racjonalnego. Ponadto dobry szef potrafi dzielić się władzą, przekazując swym pracownikom część kompetencji. Dzięki temu podwładni zauważą i docenia Twoje zaufanie.
Jeśli jego życiem kierują uczciwe pobudki, wówczas i w pracy utrzyma szacunek i poważanie. Dobry szef widzi innych, potrafi żartować i cieszyć się razem z nimi. Wie również, kiedy mają kłopoty oraz kiedy potrzebują rady.