Źle naciągnięty łańcuch w motocyklu jest zaniedbaniem, które może grozić przykrymi konsekwencjami finansowymi, a nawet doprowadzić do wypadku.
Zbyt luźno naciągnięty łańcuch po pierwsze pracuje bardzo głośno, a po drugie szybko się zużywa i generuje duży luz w układzie przeniesienia napędu niszcząc przy tym zabierak w tylnym kole. Z kolei zbyt mocno naciągnięty łańcuch zakłóca pracę tylnego zawieszenia i niszczy łożyska, głównie łożysko wałka zdawczego w silniku.
Żeby prawidłowo naciągnąć łańcuch przy motocyklu należy:
Gdy przygotowaliśmy motocykl i mamy wszystkie niezbędne klucze przystępujemy do pracy:
1. Sprawdzamy luz łańcucha i ustalamy, czy łańcuch jest naciągnięty za słabo, czy za mocno
2. Luzujemy nakrętkę mocującą oś tylnego koła
3. Luzujemy naciągacze łańcucha
4. Regulujemy naciąg łańcucha przy pomocy naciągaczy, tak by jego naciąg był taki, jak zaleca nam producent
5. Upewnijmy się, czy oś koła jest po regulacji prostopadła do osi motocykla.
6. Jeżeli wszystko jest w porządku i łańcuch jest naciągnięty odpowiednio, a oś koła prostopadła do osi motocykla to dociągamy nakrętkę osi koła.
7. Na końcu ociągamy śruby naciągaczy.
Naciąganie łańcucha w motocyklu