Kategorie: Komunikatory

Jak eksportować archiwum gg 10?

Komunikator Gadu-Gadu jest jednym z najstarszych i najpowszechniej używanych. Korzystamy z niego w pracy i korzystamy z niego w domu. Dzięki niemu komunikujemy się z naszymi znajomymi za pomocą rozmów tekstowych, ale możemy również wysyłać krótkie wiadomości tekstowe, wykonywać wideo połączenia i połączenia głosowe wykorzystując zaawansowane funkcje programu.

Niekiedy jednak potrzebujemy przenieść nasze archiwum na inny komputer. Wówczas powinniśmy wiedzieć, jak poprawnie je eksportować, aby w nienaruszonym stanie móc z niego korzystać na innym sprzęcie.

Wskazówki, jak eksportować archiwum gg 10

GG 10 jest jedną z najnowszych wersji tego popularnego komunikatora. Podobnie, jak we wszystkich innych wersjach, możemy spokojnie importować i eksportować nasze archiwum wykonując kilka bardzo prostych czynności. Najważniejsze jest jednak to, jaki mamy system operacyjny na naszym komputerze. Warunkuje to bowiem ścieżkę dostępu do katalogu, w którym nasz komunikator przechowuje archiwum naszych rozmów.

Windows XP

Eksportowanie archiwum GG 10 wymaga skopiowania kontaktów znajdujących się w naszym komunikatorze, a następnie skopiowania archiwum rozmów. Jeśli na naszym komputerze mamy zainstalowany system operacyjny Windows XP, należy uruchomić nasz komunikator GG 10 i z górnej zakładki wybieramy „Kontakty” klikając lewym klawiszem myszy. Następnie wybieramy opcję „Eksportuj kontakty do pliku”. W ten sposób nasze kontakty zostały zapisane w pliku na naszym dysku twardym.

Teraz klikamy na znajdującą się na naszym pulpicie ikonę „Mój komputer” dwa razy lewym przyciskiem myszy. Otworzy nam się nowe okno, w którym następnie dwukrotnie klikamy lewym przyciskiem myszy na ikonie „Dysk C”. Następnie wybieramy katalog „Documents and Settings” i nazwę naszego profilu użytkownika. Teraz należy wejść do katalogu „Dane aplikacji” i „Gadu Gadu 10”.

W katalogu opisanym numerem naszego komunikatora znajdziemy plik z archiwum o nazwie „Archive.db”, który możemy kopiować i przenosić, aby mieć do niego dostęp na każdym innym komputerze. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby ten plik umieścić na nowym sprzęcie dokładnie w tym samym miejscu po uprzednim zainstalowaniu komunikatora i konfiguracji profilu użytkownika. W przypadku, gdy folder „Dane aplikacji” nie będzie widoczny (domyślnie jest to folder ukryty), należy wybrać z górnych zakładek opcję „Narzędzia” i „Opcje folderów”, a następnie zakładka „Widok”. Z listy zaznaczamy fiszką „Pokaż ukryte pliki i foldery”, a następnie zatwierdzamy zmiany klikając „OK”. Wówczas wszystkie domyślnie ukryte pliki powinny być już widoczne.

Windows Vista/ Windows 7

Zapisanie archiwum GG 10 w pliku należy zrobić dokładnie tak samo, jak w przypadku Windowsa XP. Inna jest natomiast ścieżka dostępu do tego pliku.

Aby się do niego dostać, należy wejść w „Mój komputer”, „Dysk C” i katalog „Users/Użytkownicy”. Następnie wchodzimy w katalog opisany nazwą naszego profilu użytkownika, następnie katalog „AppData”, dalej „Roaming” i „Gadu Gadu 10”. W katalogu oznaczonym numerem naszego komunikatora znajdziemy plik z wyeksportowanym archiwum o nazwie „Archive.db”. Wówczas należy go skopiować i przenieść na inny dysk lub nośnik pamięci. W przypadku Visty i Windowsa 7 katalog „AppData” jest katalogiem domyślnie ukrytym, a zatem jeśli nie będzie on widoczny, należy postępować dokładnie tak samo, jak w przypadku systemu Windows XP i katalogu „Dane Aplikacji”.

Kiedy chcemy eksportować archiwum naszego komunikatora GG 10, powinniśmy pamiętać o tym, że plik z zapisem należy skopiować, a nie „wyciąć”. Jeśli go skopiujemy, to na naszym dysku twardym nadal będziemy mieli do niego dostęp. Jeśli go wytniemy, to po prostu nam on zniknie.

Oceń