Decyzja podjęta – zakładasz własną firmę. Formalności dokonane, teraz czas na rozkręcenie swojego biznesu. Jednak przedtem powinieneś zaprojektować logo własnej firmy – będzie to znak rozpoznawczy dla wielu potencjalnych klientów.
Jednak zanim udasz się do jakiejś agencji reklamowej, która wykona to zadanie profesjonalnie, jednocześnie biorąc za to krocie, sprawdź, czy przypadkiem nie istnieje możliwość wykonania tego zupełnie za darmo. Jest wiele sposobów na to, aby wykonać logo szybko i rzetelnie, nie wydając przy tym pieniędzy.
Jak wykonać efektywne logo firmy?
Najpierw zrób rozeznanie w terenie, tzn. wypytaj swoich znajomych i bliskich, czy nie znają kogoś, kto studiuje grafikę komputerową lub uczęszczał na kurs albo jest początkującym specjalistą w tej dziedzinie bez doświadczenia. Taka osoba wykona dla Ciebie logo bezpłatnie, tylko dlatego, aby móc je później dodać do swojego portfolio.
Jeśli jednak ani Ty ani nikt z Twoich znajomych nie znacie żadnego początkującego grafika komputerowego, zasiądź do Internetu i skorzystaj z jego bogactw. Możesz rozpocząć od poszukiwania specjalisty na portalach ogłoszeniowych albo ściągnięcia darmowego oprogramowania Logo Ease.
Jeśli Twoja działalność jest skierowana na towary, wypróbuj Logo Maker. Po zaprojektowaniu możesz od razu przystąpić do zamawiania różnych materiałów promocyjnych razem z Twoim nowym logiem.
Możesz też sprawdzić, jakie logo mają inne konkurencyjne firmy z Twojej branży. Może są nowoczesne albo klasyczne? Postaraj się wyróżnić na ich tle i wykonać wyjątkowy dla swojej firmy znak rozpoznawczy.
Cechy dobrego logo firmy
Logo powinno przedstawiać to, co masz zamiar przekazać. A więc najpierw zastanów się, co chcesz powiedzieć o swojej firmie. Czy cechuje ją nowoczesność czy może stylowość? Co decyduje o tym, że Twoja działalność gospodarcza jest szczególna i wyróżniająca się na tle innych? Czy jest w niej coś, co chcesz wyjątkowo zaakcentować? Do kogo adresowana jest Twoja firma? Te wszystkie elementy powinny decydować o stworzeniu dobrego logo.
Zadbaj o to, aby znak firmowy był przejrzysty i funkcjonalny. Logo powinno tak samo dobrze prezentować się na firmowym papierze, jak i na samochodzie. Dobre logo to takie, które można łatwo odtworzyć i zapamiętać, zatem musi być charakterystyczne. Znacznie lepsze od zdjęć są ikonki, które po powiększeniu lub zmniejszeniu stają się niewyraźne. Musisz zadbać także o to, aby Twoje logo mogło być otwierane zarówno w kolorze, jak i w kolorach czarno-białych. Aby można było je swobodnie przefaksować czy użyć w reklamie.
Na projekt logo ma wpływ nazwa firmy. Pamiętaj, że tylko proste logo może być efektywne. Zwróć uwagę, czy nazwa firmy nie rozmywa się na tle skomplikowanego i barwnego znaku firmowego.
Jak już się stworzy logo to trzeba wiedzieć co jest dopuszczalne a co nie w kwestii jego użytkowania. Polecam lekturę tego artykułu, który powie coś więcej na ten temat:
http://chcenawczoraj.pl/post/rzeczy-ktorych-nie-wolno-robic-z-logo