Bardzo modne w ostatnich czasach stało się tworzenie bloga. Myślisz, że to trudne? Wcale nie! Jednak, aby przekonać się o tym, musisz spróbować prowadzić go sam.
Jest wiele atutów posiadania bloga, m.in. pozostajesz w stałym kontakcie ze swoimi znajomymi czy krewnymi, możesz pokazać, jak żyjesz, jak zarabiasz na swoje utrzymanie. Jednak nie o powód założenia bloga tu chodzi, a o wskazówki, które okażą się niezwykle pomocne przy jego zakładaniu.
Zasady tworzenia bloga
Najpierw musisz zacząć od poszukania programu, który udostępni Ci tą funkcję. W sieci znajdziesz wiele programów, które udostępniają tego rodzaju aktywność. Jako jeden z najpopularniejszych wśród internautów jest Blogger. Jest nie tylko prosty w obsłudze, ale umożliwia dodatkowo umieszczanie na nim reklam.
Kolejny krok polega na skonfigurowaniu własnego konta. W tym celu musisz wejść na stronę internetową blogger,com i kliknąć na ikonkę „utwórz bloga”. Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której będziesz musiał się zalogować i utworzyć własny blog. Będzie do tego potrzebne konto w Google – jeśli go nie posiadasz, możesz go teraz założyć, poprzez zarejestrowanie się.
Przyszła pora na stworzenie nazwy bloga. W sytuacji, kiedy decydujesz się na założenie darmowego bloga, podana przez ciebie nazwa będzie kończyła się blooger.com. Jeśli nie chcesz, aby tak było, wówczas musisz zakupić własną domenę. Jest to o tyle korzystne, ponieważ w oczach innych odwiedzających twój blog będziesz postrzegany jako bardziej profesjonalny.
Następnie wybierz szablon bloga. Blogger zawiera kilka możliwych wzorów do wybrania. Aby to zrobić należy kliknąć na kółko obok wybranego przez siebie szablonu i wybrać opcję „dalej”. W każdej chwili możesz wrócić do tego miejsca i zmienić szablon, jeśli tylko uznasz, że jednak nie spełnia twoich oczekiwań. Od teraz twój blog został utworzony, a ty możesz podjąć się jego redakcji.
Aby zacząć dodawanie tekstów, musisz kliknąć w dodawanie postów, aby umieścić pierwszy swój wpis. Chcesz dodatkowo dodać zdjęcie? Kliknij w ikonę obrazka – znajdziesz ja po prawej strony paska narzędzi, obok pola tekstowego – i teraz będziesz mógł dodawać różne fotki z dysku lub z Internetu.
Wpis ukończony? Przyszła kolej na jego publikację. Po zakończeniu pisania, masz do wyboru opcję do zapisania postu jako wersję roboczą lub opublikowania go w Internecie. Wcześniej upewnij się i dokładnie sprawdź, czy zamieściłeś słowa kluczowe, dzięki którym twój post będzie dostępny do przeczytania w sieci.