Jak sobie radzić ze stresem?

stres

Jak sobie radzić ze stresem?

 

W życiu każdego człowieka zdarzają się stany napięcia i lęku, które są jak najbardziej normalne, a nawet – w niewielkiej dawce – konieczne. Normalnymi objawami towarzyszącymi stresowi są: kołatanie serca, wzmożone pocenie się, biegunki, częstsze oddawanie moczu, utrata apetytu lub nadmierny apetyt, zaburzenia snu, bóle głowy.

Jak sobie radzić ze stresem, podpowiadamy poniżej. Zapraszamy do lektury!

Wskazówki, jak sobie radzić z objawami stresu

Przede wszystkim należy szukać problemów, które są odpowiedzialne za nasze nadmierne napięcie i starać się je rozwiązać, jednak nie wszystkie na raz, ale po kolei. Warto również starannie i rozważnie planować swoje zajęcia, nie odsuwać kłopotliwych spotkań czy zadań, uświadomić sobie, że stres związany z oczekiwaniem na jakieś  wydarzenie  działa na nas jeszcze gorzej. Trzeba również rozmawiać z bliskimi o swoich problemach, szukać czasu na odpoczynek, nauczyć się relaksować i odprężać. Pomocne może się okazać słuchanie relaksacyjnej muzyki, codzienna chwila gimnastyki, oddychanie brzuchem w chwilach napięcia, picie mieszanek ziołowych kojących pracę układu nerwowego, np.  herbaty z melisy.

Pamiętajmy, że ćwiczenia relaksacyjne najlepiej działają wtedy, gdy wykonywane są regularnie, bez obciążenia psychicznego. Unikajmy też alkoholu i środków uspokajających – na dłuższą metę ne rozwiążą one żadnego problemu.

Warto także nauczyć się czerpać radość sukcesów, natomiast nie przejmować się zbytnio niepowodzeniami, a raczej wyciągać z nich lekcje na przyszłość,  do siebie podchodzić ze zdrowym dystansem i nie porównywać się z innymi, a także planować zbyt wielu rzeczy równocześnie.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.