Jak się odżywiać, aby podczas treningu spalać tłuszcz?

Jeżeli jesteś fanem sportu, często chodzisz na siłownię, basem czy fitness, musisz pamiętać o odpowiedniej diecie – zwłaszcza jeżeli podczas treningu chcesz spalać nie mięśnie, a zbędny tłuszcz.

Dlatego dzisiaj mamy dla Ciebie kilka dietetycznych wskazówek. Zapraszamy do lektury!

Wskazówki, jak się odżywiać, aby podczas treningu spalać tłuszcz

Najistotniejsze jest to, aby nie ćwiczyć na czczo, gdyż wówczas organizm spala zawarty w mięśniach glikogen.

Konieczne jest jedzenie kilku niewielkich posiłków w ciągu dnia, co przyspiesza przemianę materii i zwiększa przyswajanie przez organizm substancji odżywczych.

Należy zachowywać następujące proporcje między składnikami odżywczymi:

  • węglowodany – 60%,
  • białko – 30%,
  • tłuszcze – 10%.

Węglowodany mają na celu szybkie dostarczanie energii organizmowi. Najlepiej decydować się na węglowodany złożone – występują  one m.in. w pieczywie pełnoziarnistym, kaszach, brązowym ryżu, płatkach zbożowych czy warzywach.

Białko zwierzęce jest głównym budulcem mięśni. Najlepszym jego źródłem są: chude mięso, ryby, mleko, sery i jaja.

Z tłuszczów najlepiej zdecydować się na oleje roślinne czy tłuste ryby morskie, stanowiące źródło cennych dla organizmu nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Posiłek przed treningiem

Na 1-2 godziny przed planowanym treningiem należy zjeść posiłek, który będzie zawierał sporo węglowodanów, witaminy C oraz E, a także magnez. Najlepiej więc, aby była to pełnoziarnista bułka z miodem, płatki zbożowe z orzechami i mlekiem itp. Niezbędne jest też odpowiednie nawadnianie organizmu – pół godziny przed treningiem powinna to być szklanka wody, w trakcie treningu kilka jej łyków co 20 minut.

Gdy nasz trening jest bardzo intensywny, warto zdecydować się na popijanie płynów izotonicznych, uzupełniających poziom elektrolitów, które organizm traci w chwili, gdy intensywnie się pocimy.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.