Jak reklamować buty?

Jeżeli zdarzyło się nam kupić buty, który nie spełniły naszych oczekiwań, a po krótkim czasie użytkowania pojawiły się wady ukryte, np. buty zaczęły się rozklejać, przemakać – możemy skorzystać z przysługujących nam praw konsumenckich i je zareklamować.

Prawo do reklamacji przysługuje przez dwa lata od daty zakupu, do dwóch miesięcy od daty stwierdzenia wady.

 

Porady, jak reklamować buty

Reklamację najlepiej złożyć na piśmie, jeżeli nie mamy gotowego druku, powinniśmy napisać ją sami, uwzględniając nasze dane osobowe, datę złożenia reklamacji, nazwę towaru, opis wady i datę jej ujawnienia się, a także nasze oczekiwania co do reklamacji – czy chcemy wymiany produktu czy jego naprawy. Najlepiej też ustalić ze sprzedawcą termin realizacji reklamacji – jeżeli buty nie zostaną w wyznaczonym czasie wymienione czy naprawione, możemy żądać zwrotu pieniędzy.

Prawo do reklamacji dotyczy także towaru przecenionego,  jednak niestety nie zawsze wymiana towaru z wyprzedaży posezonowej jest możliwa, m.in. z powodu braku towaru na magazynie.

2/5 - (1 vote)

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.