Jak nie przytyć, rzucając palenie?

Jak nie przytyć rzucając palenie

Jak nie przytyć, rzucając palenie?

Palenie jest nałogiem, o którego konsekwencjach mówi się ostatnio coraz częściej i coraz odważniej. Nie jest więc tajemnicą, że szkodzi i że ma negatywny wpływ na cały organizm. Kiedy palisz, przynosisz szkodę każdej komórce swojego ciała, przyczyniasz się do upośledzenia większości zmysłów, pogorszenia stanu dolnych i górnych dróg oddechowych, układu krążenia… Lista negatywnych aspektów palenia jest bardzo długa, dlatego warto zrobić wszystko, aby je skutecznie i na całe życie rzucić.

Dzisiaj podpowiadamy, jak rzucić palenie i nie przytyć.

Dlaczego tyjemy przy rzucaniu palenia?

Właśnie tycie jest jedną z konsekwencji, których obawiają się zwłaszcza kobiety – palaczki, kiedy chcą zerwać z nikotynowym nałogiem. Wiele osób rekompensuje sobie bowiem brak nikotyny, przegryzając słodkie lub słone przekąski, spożywając większe porcje ulubionych potraw itp. Palenie skutecznie zmniejsza ochotę na jedzenie, zmniejszając odczuwanie przyjemności z nim związanej, dodatkowo nikotyna przyspiesza metabolizm i zwiększa spalanie kalorii.

Jak więc uniknąć tycia po rzuceniu papierosów?

  • Przede wszystkim kontroluj to, co jesz, i w jakich ilościach jesz. Zapisuj każdy zjedzony przez siebie posiłek w specjalnie w tym celu założonym dzienniku. I nie oszukuj – nawet najmniejsza przekąska musi się w nim koniecznie znaleźć. Analiza tych zapisków pozwoli Ci wyciągnąć wnioski odnośnie do przyczyny ewentualnego tycia i podjąć odpowiednie działania zapobiegawcze.
  • Odżywiaj się zdrowo, jedz regularne, pełnowartościowe posiłki, i pozwalaj sobie jedynie na małe, zdrowe przekąski, takie jak owoce czy warzywa.
  • Ćwicz, gdyż ćwiczenia „podkręcają” metabolizm i pozwalają zapomnieć o trapiących nas zmartwieniach – także o głodzie nikotynowym.
  • Relaksuj się i pozwalaj sobie na drobne przyjemności, takie jak masaż, zakupy czy spotkania z dobrymi znajomymi.
  • Pij dużo wody mineralnej, nie zapominaj o odpowiedniej ilości snu i miej zawsze pod ręką coś, czym będziesz mogła się „pobawić” – np. ołówek czy długopis, które zastąpią Ci odruch sięgania po papierosa.

Jak rzucić palenie – video porady

Poniżej film motywujący do rzucenia palenia, przedstawiający zgubny wpływ nałogu nikotynowego na ludzki organizm.

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.