Jak eksportować archiwum gg 10?

Komunikator Gadu-Gadu jest jednym z najstarszych i najpowszechniej używanych. Korzystamy z niego w pracy i korzystamy z niego w domu. Dzięki niemu komunikujemy się z naszymi znajomymi za pomocą rozmów tekstowych, ale możemy również wysyłać krótkie wiadomości tekstowe, wykonywać wideo połączenia i połączenia głosowe wykorzystując zaawansowane funkcje programu.

Niekiedy jednak potrzebujemy przenieść nasze archiwum na inny komputer. Wówczas powinniśmy wiedzieć, jak poprawnie je eksportować, aby w nienaruszonym stanie móc z niego korzystać na innym sprzęcie.

Wskazówki, jak eksportować archiwum gg 10

GG 10 jest jedną z najnowszych wersji tego popularnego komunikatora. Podobnie, jak we wszystkich innych wersjach, możemy spokojnie importować i eksportować nasze archiwum wykonując kilka bardzo prostych czynności. Najważniejsze jest jednak to, jaki mamy system operacyjny na naszym komputerze. Warunkuje to bowiem ścieżkę dostępu do katalogu, w którym nasz komunikator przechowuje archiwum naszych rozmów.

Windows XP

Eksportowanie archiwum GG 10 wymaga skopiowania kontaktów znajdujących się w naszym komunikatorze, a następnie skopiowania archiwum rozmów. Jeśli na naszym komputerze mamy zainstalowany system operacyjny Windows XP, należy uruchomić nasz komunikator GG 10 i z górnej zakładki wybieramy „Kontakty” klikając lewym klawiszem myszy. Następnie wybieramy opcję „Eksportuj kontakty do pliku”. W ten sposób nasze kontakty zostały zapisane w pliku na naszym dysku twardym.

Teraz klikamy na znajdującą się na naszym pulpicie ikonę „Mój komputer” dwa razy lewym przyciskiem myszy. Otworzy nam się nowe okno, w którym następnie dwukrotnie klikamy lewym przyciskiem myszy na ikonie „Dysk C”. Następnie wybieramy katalog „Documents and Settings” i nazwę naszego profilu użytkownika. Teraz należy wejść do katalogu „Dane aplikacji” i „Gadu Gadu 10”.

W katalogu opisanym numerem naszego komunikatora znajdziemy plik z archiwum o nazwie „Archive.db”, który możemy kopiować i przenosić, aby mieć do niego dostęp na każdym innym komputerze. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby ten plik umieścić na nowym sprzęcie dokładnie w tym samym miejscu po uprzednim zainstalowaniu komunikatora i konfiguracji profilu użytkownika. W przypadku, gdy folder „Dane aplikacji” nie będzie widoczny (domyślnie jest to folder ukryty), należy wybrać z górnych zakładek opcję „Narzędzia” i „Opcje folderów”, a następnie zakładka „Widok”. Z listy zaznaczamy fiszką „Pokaż ukryte pliki i foldery”, a następnie zatwierdzamy zmiany klikając „OK”. Wówczas wszystkie domyślnie ukryte pliki powinny być już widoczne.

Windows Vista/ Windows 7

Zapisanie archiwum GG 10 w pliku należy zrobić dokładnie tak samo, jak w przypadku Windowsa XP. Inna jest natomiast ścieżka dostępu do tego pliku.

Aby się do niego dostać, należy wejść w „Mój komputer”, „Dysk C” i katalog „Users/Użytkownicy”. Następnie wchodzimy w katalog opisany nazwą naszego profilu użytkownika, następnie katalog „AppData”, dalej „Roaming” i „Gadu Gadu 10”. W katalogu oznaczonym numerem naszego komunikatora znajdziemy plik z wyeksportowanym archiwum o nazwie „Archive.db”. Wówczas należy go skopiować i przenieść na inny dysk lub nośnik pamięci. W przypadku Visty i Windowsa 7 katalog „AppData” jest katalogiem domyślnie ukrytym, a zatem jeśli nie będzie on widoczny, należy postępować dokładnie tak samo, jak w przypadku systemu Windows XP i katalogu „Dane Aplikacji”.

Kiedy chcemy eksportować archiwum naszego komunikatora GG 10, powinniśmy pamiętać o tym, że plik z zapisem należy skopiować, a nie „wyciąć”. Jeśli go skopiujemy, to na naszym dysku twardym nadal będziemy mieli do niego dostęp. Jeśli go wytniemy, to po prostu nam on zniknie.

Oceń

One Response

  1. Konrad 21 września 2013

Leave a Reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.